آنالیز وزن به وزن تکواندوی بانوان در قونیه| مداح: فقط از یک بازیکن راضی نبودم

11:39 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۲۱۱۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان گفت: رنک گرفتن خیلی سخت است، اما تلاش می‌کنیم بیش از یک سهمیه در بخش بانوان در المپیک پاریس داشته باشیم.

مینو مداح در گفت‌وگو با میزان، درباره سطح فنی تیم تکواندو بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: پیش از اعزام به قونیه گفتم سطح این مسابقات در برخی اوزان از قهرمانی آسیا هم بالاتر است چون می‌دانستم تکواندوی بانوان در برخی کشورها تا چه حدی پیشرفت داشته است. به هر حال خوشحالم تیم ما عملکرد قابل قبولی داشت و اگر داوران با ریزه کاری‌های خود 2 طلا و یک نقره را از ما نمی‌گرفتند، شرایط بهتر از این هم می‌شد.

وی افزود: در وزن دوم غزل سلطانی در فینال با حریفی از ترکیه بازی کرد و راند یک را با اختلاف زیاد برد، اما راند 2 و 3 با اینکه امتیازات زیادی جلو بود، داور شرایط میزبانی را درک کرد و به طرز عجیبی بازیکن ما را 5 اخطاره کرد تا طلا به کشور میزبان برسد.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان ادامه داد: در وزن سوم ناهید کیانی تمام بازی‌ها را بی حرف و حدیث پیروز شد و با شایستگی طلا گرفت. در وزن 4 نسترن ولی‌زاده با یک پیروزی به نیمه‌نهایی رسید و برای راهیابی به فینال با هوگوپوشی از ترکیه بازی داشت و علی‌رغم ضرباتی که روی سر و صورت بازیکن ترک می‌خورد به ما امتیاز نمی‌دادند و به همین سادگی یک فینال را از ما گرفتند.

*پوراسماعیل خودش را باور نداشت

مداح درباره مدال نقره نورالهی گفت: در وزن 5 نرگس نورالهی با 2 پیروزی برنزش قطعی شد و در نیمه‌نهایی با تکواندوکار ترکیه عالی بازی کرد و سزاوارانه فینالست شد. به نظرم نرگس ماقبل فینال یک فینال زودرس را تجربه کرد و چون انرژی زیادی مصرف کرد و زمان کافی برای ریکاوری نداشت، در بازی پایانی مقابل تکواندوکار قدرتمند ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید. البته در بازی نهایی قطعاً هوگوپوش ازبک به درستی بازی را برد و نباید در این خصوص بهانه تراشی کنیم.

وی درباره عملکرد وزن 6 و 7 اذعان کرد: در وزن 6 زینب اسماعیلی قبل از قطعی شدن مدالش باید ازبکستان و ترکیه را شکست می‌داد که خداراشکر این کار را انجام داد و در فینال نتیجه را به نماینده آذربایجان واگذار و مدال نقره را کسب کرد. اما در وزن 7 زهرا پوراسماعیل خیلی خودش را باور نداشت و در یک چهارم نهایی شکست خورد و با اینکه حریف قدرتمندی داشت، اما اصلاً از عملکرد او راضی نیستم و او تنها بازیکن من بود که مدال نگرفت.

*تلاش‌ می‌کنیم گام‌های بعدی تیم بانوان هم رو به جلو باشد

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان درباره عدم کسب مدال طلا توسط خدابنده تصریح کرد: اکرم خدابنده وضعیت مشابهی با نرگس نورالهی داشت. به او استراحت خورد و با یک پیروزی به جمع 4 نفر برتر رسید و در نیمه نهایی یک بازی بسیار سنگین با رنک 3 دنیا از ترکیه داشت و موفق شد این تکواندوکار و جو سالن را با هم شکست دهد. اکرم با وجود خستگی در فینال هم بازی خوبی مقابل هوگوپوش ازبکستانی انجام داد با اختلاف بسیار کمی طلا را با نقره عوض کرد.

وی در واکنش به توقع بالای مردم و جامعه تکواندو از او پس از کسب نتایج درخشان در 2 رویداد گذشته، تاکید کرد: کار ما روز به روز سخت تر می‌شود، اما وقتی دوستان رسانه‌ای کنار ما باشند و اطلاع رسانی به صورت دقیق صورت گیرد، توقعات معقول شده و کار ما راحت‌تر می‌شود. ممکن است یک ورزشکار یک روز روی روند خوب خود نباشد و خودمان را برای هر اتفاقی آماده کرده‌ایم، اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم گام‌های بعدی تیم بانوان هم رو به جلو باشد.

*تلاش می‌کنیم بیش از یک سهمیه در بخش بانوان در المپیک پاریس داشته باشیم

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در خصوص اینکه معیار مردم برای قضاوت تکواندو موفقیت در المپیک است، گفت: این حرف را قبول دارم، اما واقعا نحوه کسب سهمیه المپیک خیلی دشوار است و با توجه به اینکه کمتر از 2 سال تا المپیک وقت داریم، رنک گرفتن خیلی سخت است، اما تلاش می‌کنیم بیش از یک سهمیه در بخش بانوان در المپیک پاریس داشته باشیم.

مداح در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پاداشی که فدراسیون قول داده بود به آنها اهدا شد، خاطرنشان کرد: بله، در همان قونیه پاداش کادرفنی و مدال آوران از سوی هادی ساعی پرداخت شد و در این زمینه هیچ بدقولی صورت نگرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *